نمای کامپوزیت کرتین وال فریملس شیدر و لوور آلومینیومی

  • ۰
  • ۰


تعریف دکوراسیون داخلی
هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها ، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان را دکوراسیون داخلی می گویند.دکوراسیون داخلی همانند هنرهای دیگر ، دارای اصولی است که با توجه به سلیقه‌ها و نیازهای افراد، دستخوش تغییر می‌شوند.

معماری داخلی
معماری داخلی به معنای خلق فضاست ،یعنی ایجاد محیطی زیبا و کارآمد.همچنین آنچه به یک بنا روح می بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت کیفیت فضای داخلی علاوه بر تأثیر مستقیم بر نحوه انجام فعالیت های ما ، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می دهد. فضای معماری بدون طراحی داخلی کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.
دکوراسیون ارتباط بین دو علم معماری و طراحی داخلی است . این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند .علم معماری با مسائلی با مقیاس کلان شهری و معماری داخلی در مقیاس های انسانی و در رابطه با فضاهای عمومی و شخصی در ارتباط است که نتیجه آن ارتباط انسان با جهان اطراف خود است . معمار داخلی علاوه بربرخورداری از علم کافی در زمینه معماری به تحلیل و بررسی حس دریافتی از فضاهای معمارانه می‌پردازد به نحوی که حس تعلق و یکپارچگی را در فضا ایجاد می نماید و به بیان دیگر به معماری فضا از دیدگاه ساکنان یا استفاده کنندگان از آن می‌پردازد.
طراحی داخلی زندگی کل جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و تأثیرات آن در زندگی قابل رویت است. موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به قشر مرفه نیست. طراحی داخلی می تواند برایهمه افراد جامعه و طبقات کم درآمد هم مفید باشد. طراحی داخلی می تواند به ما نشان دهد که یک فضای کوچک چگونه و با چه وسایلی باید زندگی کرد.

  • ۹۴/۱۰/۲۹
  • آکام گستر کیش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی